پسر خیابونی

پسر خیابونی

نوشته های پسر خیابونی
پسر خیابونی

پسر خیابونی

نوشته های پسر خیابونی

نقد

نمیدونم میدونید که من از اون دسته آدما هستم که وقتی کتابی رو بخونم اگر فیلمش رو ساخته باشن، حتما فیلمش رو هم می بینم فقط به این دلیل که تفاوت محسوس رو حس کنم و ببینم فیلمنامه با کتاب اصلی چقدر متفاوته. خب از جمله فیلم ها. مثل ارباب حلقه ها و هری پاتر و گروگ میش  از اون دسته فیلم هایی بودند که سینمایی اکران شدند. اما بحث سر کتاب هایی هست که سریال اونها ساخته شده. مثل امیلی در نیومون، بابا لنگ دراز ( انیمیشن بود) و الان اون چیزی که مد نظرمه سریال نغمه یخ و آتش هست که نام سریال اون به نام بازی تاج و تخت در حال پخش هست ( Game Of Thrones ). این کتاب نوشته جرج.آر.آر مارتین هستش که تا الان تا کتاب چهارم ترجمه شده و فیلمش تا فصل پنجم پخش شده.

این اطلاعات رو دادم که برم سر اصل مطلب. اول به جناب نویسنده پیشنهاد میکنم لطفاً دیگه ننویس  وقتی قراره زحمتت رو اینجوری بسازن. دیگر اینکه بنده الان تصمیم گرفتم که این سریال رو نگاه کنم. ( از روی بیکاری )

به شخصه نظر من اینه وقتی قراره سریالی رو بسازید اونم از روی کتاب چون سریال هست پس میتونید خیلی بیشتر به کتاب شباهتش بدین و خیلی به کتاب نزدیکش کنید.

توی فیلم از یه سری بازیگر استفاده شده که خیلی هاشون به بازیگر شباهتی ندارند. البته فیلم از کیفیت فیلم برداری زیبایی برخورد داره و خیلی خوب تصاویر و جلوه ها ساخته شدند؛ اما شخصیت ها هیچ شباهتی به توصیفات کتاب ندارند. فقط مثلاً کوتوله، کوتوله هست. یا بچه های سر سی موهای بلوند دارند. در صورتی که روی لب های برجسته جافری توی کتاب چند بار صحبت شده در فیلم لبی روی صورت شاه جافری دیده نمیشه. تو فیلم شوالیه گل ها (سِر لوراس) شخصی هم جنس باز نشون داده شده. در فیلم ابهتی در چهره استنیس برتیون دیده نمیشه. در فیلم جان اسنو اونقدر تپل و کوتاه نشون داده شده که من تعجب میکنم چطوری شمشیر به دست می گیره. بانو کتلین به گونه ایی گریم شده که به دختر آشپز شباهت داره تا زن لرد استارک. از همه این ها که بگذریم می رسیم به مهترین اصل که بنده به شخصه این همه وقت و زمان گذاشتم برای خوندن کتاب اول توقع داشتم نصف اون برام سریال پخش بشه نه اینکه به سرعت کتاب رو ببنیم و فیلم به کتاب دوم برسه.

از خوبی های فیلم میتونم این رو اشاره کنم که دیالوگ ها کاملاً به کتاب شباهت دارند. 

در آخر اگر سریال رو ندیدن و میخواین سریال رو تماشا کنید دارای صحنه هایی هست که پیشنهاد میشه در جمع دیده نشه. 

(کسی لینک دانلود فیلم رو هم خواست بگه واسش می فرستم)

......................................

پ.ن1 : حس کردم اینا رو باید بگم تو ذهنم می چرخید.

نظرات 10 + ارسال نظر
بهامین جمعه 22 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 08:17

چه عالی اینقدر منتقدانه تماش میکنی فیلم را

:دی
نه آخه چرا باید فکر کنن مردم خنگن

Maryam پنج‌شنبه 21 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 18:51 http://words-world.Blogsky.com

خدا شفا نمیده!!!!من خوووووب خوبم!!!!!
خخخخخخ
نععععع،بخاطر اون تحلیل و تفسیرات گفتم
اه اه!!!!!تنهایی ک حال نمیده،عجباااا

اهوم. گفتم شرطش اینه طرفی که پیشته سکوت کنه

Maryam چهارشنبه 20 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 23:32 http://words-world.Blogsky.com

الان من دقیقا دااااغون شدمااااا،له له!!!!
استاد فیلم دیدنی هاااا
من فیلم خارجی فقط با ترسناک و خون اشام شاد میشم!!!
عاااالیه ا!!لیست کنم اسماشونو؟!؟
البته یه سریال هم دیدمarrow
خیلیییی خوب بودا
و اینکه اره موافقم هنر چندانی در شبیه سازی ندارن
اما یه فیلم دیدم معمای شاه،جددددددددا محمدرضا شاه خیلییییییی شبیه بود!!همش فکر میکردم خودشه زنده شده،خخخخخ
کاخ سعداباد هم ک بود،برای شروع بد نبود!!
خب دیگه،ترکیدم
من نطقم وا شه دیگه تمومی نداااره !!چند نفر هم دیوونه کردم!!!میخوای بگم کی؟؟خانواده اصلی،و دوست صمیمی هام!!!!
الان میخوای بگی خب اون اخریه ب من چ!!!خودمم نمیدونم گفتم ک نطقم وا شده
دیگه اینکه بعللللله سلام نکردم! سلام
خب خدانگهدار!!!!!!!

علیک سلام
خدا شفا بده
اخی چرا داغون دی؟ چون تمام خاطرات خوبت در مورد سریال رو داغون کردم یا چون فیلمی دیدم که تو هم دیدی؟ یا کدومش؟
اون استاد فیلم دیدنی ها طعنه بود آره؟
من فقط فیلم رو که برای بار اول میبینم نه اسپ می کنم نه عقب و نه جلو و کسی هم نباید پیشم بشینه چون باید تنها و با تمام وجود ببینمش ، اگر هم نشست صداش در نیاد همین.
اسم اون سریال رو شنیدم. متاسفانه یا خوشبختانه سریال زیاد نگاه نمیکنم. چند تایی دیدم
شباهت توی محمدرضا شاه رو قبول دادم تبلیغات اون سریال معمای شاه رو دیدم. ولی باید دید تاریخ رو چطوری شبیه سازی میکنند.

آویشن چهارشنبه 20 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 12:16

این سریال و به صورت پراکنده از شبکه های مختلف دیدم و در کل یه سیزن و هم نگاه نکردم.بیشتر جذابیت فیلم برای تماشاگرها همون نوع لباس پوشیدن و صحنه هایی که اشاره کردین تو جمع خونوادگی نمیشه دید بوده تا به امروز.حتی چند وقت پیش که یکی از بازیگرا مهمون برنامه جیمی فالون بود راجب همین دور شدن خط داستان نسبت به کتاب اصلی حرف زده شد و اینکه طرفدارای کتاب زیاد از سریال استقبال نکردن.منتهی کسایی که فقط سریال و نگاه کردن و کتاب و نخوندن دوست داشتن.
من تا به حال فقط از نقش و بازی peter dinklage راضی بودم.

دقیقاً حرف منم همینه
شما طرفداران هری پاتر یا ارباب حلقه ها رو ببین چقدر از فیلم استقبال کردند. اما برعکس این اینگونه نشد.
از طرفی فقط صحنه های محسور کننده تصویری جذب کننده هست.

موج چهارشنبه 20 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 11:55

برحسب اتفاق سریال معمای شاه را میدیدم وکلی دلم سوخت برای تاریخ نویسان اینهمه وقایع را دستخوش سلیقه کردن جای تاسف داره اونم یک روایت تاریخی را

بله همیشه اینجوری میشه متاسفانه

سیاهچاله چهارشنبه 20 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 07:58

امیلی در نیومن کدوم یکی بود؟ یادم نمیاد :/
شبیه برنامه هفت بود این پست:دی
+من چرا نمی تونم از شکلک توی نظرات وبتون استفاده کنم؟

سریالی بود شبکه یک پخش کرد
:دی
چرا نمیتونی این شکلک ها گوشه هستند

هپلی چهارشنبه 20 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 07:32 http://hapalia.blogsky.com

جی ار ار مارتین و جی ار ار تالکین دو شخص کاملا مجزا هستن و از نظر بزرگی و ابهت کار نمیشه ارباب حلقه ها رو با اثری مقایسه کرد

ارباب حلقه ها رو مقایسه نکردم. حرفم سر سریال بود.
ممنون از نکته ظریف درست کردم اشتباه تایپی شده بود

دایناسور چهارشنبه 20 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 06:05 http://penman.blogsky.com

البته سریال خیلی هم بد نیست ولی اصولا اقتباس های سینمایی و تلویزیونی به خوبی خود کتاب نمیشن. در ضمن خط داستانی کتاب و سریال از هم فاصله میگیره. اینو میگم که تو ذوقت نخوره.

:دی
اینا تنها دلایل ادامه دادن به دیدنه
از سریال انتظار میره بیشتر نزدیک باشه.

لبخند ماه چهارشنبه 20 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 00:50 http://labkhandemah.blogsky.com

بابا پیشنهاد
بابا حرفه ای
بابا نقاد

کلا اهل فیلم دیدن خارجی نیستم. یه بار سریال لاست رو دیدم اونم اخرش رو نه

:دی یه بار خواستم جدی باشم نمیزارین

هم راز چهارشنبه 20 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 00:24

متوجه نشدم از چ فیلمی این توضیحاتی که دادید...
اسم فیلم و.کتاب؟؟؟

اسم کتاب رو گفتم اسم فیلم هم گفتم بازی شاهان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد