پسر خیابونی

پسر خیابونی

نوشته های پسر خیابونی
پسر خیابونی

پسر خیابونی

نوشته های پسر خیابونی

قضاوت با شما

سلام

خب از اون نخوابیدن ها 24 ساعت مونده که اونم میگذره البته امیدوارم. توی این ساعت یه سری آمار میدم که خودتون قضاوت کنید. از طرفی بنده نه طرفدار منع کردن این کار ها هستم و نه طرفدار منع نکردن این کارها بنده به نوبه خود کاملاً بی طرفانه حرف میزنم. ناگفته نَمونه خیلی دوست داشتم بیشتر در مورد این قضیه حرف بزنم و توضیح بدم اما حس میکنم خودتون قضاوت کنید بهتره .

همه توی صفحات مجازی و گروه های مجازی بودین و هستین، در نتیجه خیلی چیزها رو خودتون دیدید و شنیدید.

حج:

سوال: چرا حج رو تحریم نکنیم؟ اصلاً چرا باید پولمون رو بدیم عربستان که اون رو بمب کنه بریزه رو سر مردم؟ جای اینکه پولمون رو بدیم عربستان بریم به چهار تا جوان و نوجوان کمک کنیم زندگیشون رو شروع کنند؟ (اینا حرفهایی هستند که اکثراً میزنند.)

خب در مورد چرای حج رفتن بعد ها بحث خواهم کرد. الان فقط میخوام یه سری اعداد و ارقام بگم.

در آمد عربستان از حج سالانه حدود 20 میلیارد دلار تخمین زده میشه. که این رقم کل حج و کل انسان ها رو در بر میگیره. مبلغ حجاج ایرانی عزیز صرف هزینه اسکان، نیروهای اعزامی از ایران، هزینه پرواز ها( 50 درصد سعودی، 50 درصد ایرانی)، غذا (که از طرف ایران می باشد جهت رفاه و سالم ماندن حجاج) و سایر هزینه های سفر می شود.( آمار دقیق از هزینه سالانه پیدا نکردم آمار ها تفاوت زیادی داشتند، میانگین بین 50 میلیون تا 950 میلیون دلار نوشته شده بود به همین دلیل از ارائه مبلغ صرفنظر نمودم. اگر کسی آمار دقیقی داشت اعلام کنه) 

درآمد نفتی عربستان با احتساب بشکه ایی 50 دلار و تولید 10 میلیون بشکه در روز، سالانه حدود 200 میلیون دلار هست. که در سال های گذشته قیمت بیشتر بود و حدوداً تا 500 میلیون دلار نیز میرسید.

پس طی اعلام هزینه حج تنها حدود 3 درصد از ناخالصی کشور عربستان رو تولید می کنه

خب این در مورد حج. که دوست دارم خود دوستان با دیدن ارقام جواب خودشون رو بگیرند. ( البته فقط افرادی که واقع نگر باشند جواب رو میبیند. و کوته فکران را هرکاری کنیم همان کوته فکری می باشند که بودند)

سفرهای خارجه:

سوال: خب حال من سوال دارم از دوستان که میگن پولمون رو ندیم حج و به جاش بدیم یکی که نیاز داره. چرا کسانی که سفرهای خارجه و کنسرت های ....... و ترکیه و تایلند و.... رو میرن کسی ازشون حرفی نمیزنه؟ 

سفرهای خارجه منهای سفر حجاج سالانه مبلغی بالغ بر 7 میلیارد و 517 میلیون دلار اعلام شده هست. پس در اینجا این نیز مبلغ قابل توجهی هست.

................................

پ.ن1: اول اینکه کمک مالی به نیازمندان از کارهای پسیندیده و انسان دوستانه می باشد. بنده حقیر هیچگونه اعلامی نکردم که کمک نکنید.

پ.ن2: بنده نگفتم حج نرید

پ.ن3: بنده نگفتم سفر خارجه و تفریح نرید.

پ.ن4: حرف من بیشتر سر این هست که همه این ها رو در کنار هم داشته باشیم. بیشتر سر این مبحث هست که اینقدر فکر نکنید فقط از پول حج درآمد زایی می کنن که ما بیاییم و تحریم کنیم.




نظرات 12 + ارسال نظر
ویرگول یکشنبه 10 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 01:00 http://thecomma.blogsky.com

آدرس:دی

اه بله ممنون یادم اومد دوست آرمین :دی

ویرگول شنبه 9 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 01:05

اینکه به کسی که ترکیه و تایلند میره نمیگن پولشوبده فقرا خیلی واضحه چرا. چون کسی که میره حج داره میره که ثواب ببره و بهشت بره و فیلان. اینکه قبل حج از هر سوی خونه تا ده همسایه باید حلالیت طلبید، شما مثلا بری در خونه همسایه ت ببینی در فقره، حالا اصلا ده سال پول جمع کردی استطاعت مالی پیدا کنی بری حج، میری حج؟ بخوای بری ترکیه نمیخواد حلالیت بطلبی! این یک.
دو اینکه اصولا دست گرفتن از مستمندان که این همه در همین اسلام توصیه شده کجای زندگی ایناییه که هر محرم کلی به فامیلشون نذری-؟!- میدن در حالی که میشه به محله های فقیر کمک کرد، پول جمع می کنن حج برن-حج واجب. اوکی. اون پولی که جمع میکنی صرف هیچ کار خیر دیگری نمیشد؟- و غیره؟ طرف میره حج واسه عشق و حال معنویش، داره میره خوش گذرونی دینی، عشق به حج و خانه خدا وفلان یعنی چی واقعا؟:| ما انقد مسلمون عاشق تو مملکت داشتیم وضعمون این نبود خدایی!
اونی که میخواد "ثواب کنه" گره از کار بقیه باز کنه، بعد بره تفریح معنوی و به عشقش حجرالاسود برسه بهتر نیست؟ البته از دید خدا شاید نباشه، از دید منطق من همچه طوریبه نظر میرسه. خدا کلا منطق عجیبی داره:|

اسمتون خیلی آشناست کاش آدرسی هم میدادی
بله نظر شما کاملاً محترمه
من هنوز در این باره نظری ندارم چون جواب چند تا سوالم رو نگرفتم به همین دلیل سکوت کردم دوست عزیز.
قبلاً هم گفتم فقط یه سری آمار دادم با چند تا سوال

mooty چهارشنبه 6 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 19:37 http://dj-seven.blogsky.com

خخخ

پس درست تشخیص دادم

mooty چهارشنبه 6 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 14:06 http://dj-seven.blogsky.com

چند تا برداشت کردم :دی

هلــــــــــیا یکشنبه 3 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 23:38 http://hamraz1990.blogsky.com/

سلام

عزاداری هاتون قبول باشه ان شاالله

موافقم با صحبتاتون

و یه پیشنهاد دارم که ...

ممنون
بله بله پیشنهاد خوبیه موافقم

Meredith یکشنبه 3 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 20:44 http://dr-coffe.blogsky.com

اینجانب همیشه حرفام درسته

تا حالا کسی به رگبار مسلسل بستت؟

Meredith یکشنبه 3 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 18:11 http://dr-coffe.blogsky.com

اول که حج واجبه! توی خود قرآن آمده....بعدم کسانی که میگن باید تحریم شه،و پول صرف فقرا شه....آیا خودشون قرونی کمک میکنن به فقرا؟ خودشون حج هم نمی روند....من دوستی داشتم که هی می آمد میگفت امام زمان،امام رضا این گنبد طلا و این همه پول و پله بسه برات!!!!! این همه فقیر،چقد میخوای طلا بزنی به خودت....این رو دوستم می گفت ها! بعد حتا می گفت اینکه بریم دست بگیریم به ضریح یا بوسیدنش کفره! شرکه....اما خودش هم خارج رفت....نفری 8 تومن دادن رفتن ایتالیا....حساب کنید این خانواده 6 نفره اومدن 48 میلیون دادن خرج ایتالیا رفتن و به نظرش حج رفتن کار بدیه و باید خرج فقرا شه....اما خودشون 48 تومن خرج سفری که 7 روز هم نشد کردن و حتا یک قرون به کسی کمک نکردن....بعد حالا زیارت و ضریح و اینا شرک بود،جالب اینه رفته بود از یک جایی چارتا پر وصل بود به یک حلقه خریده بود،میگفت این dream keeper نمیدونم یک همچین چیزی بود....یعنی شبا که خوابی رویاها و چیزهای خوب رو میگیره تو خودش و روزها ساطع میکنه....از اینا خریده بود و اصلا شرک و خرافه نبود!
با آدمی که منطقش اینه به عبارتی هیچ منطقی نداره،یک ذره خدا قبول نداره نمیشه حرف زد! و اصلا حرف چنین کسانی ذره ای اهمیت نداره....اینا خودشون یک چیزی میگن و خلافش عمل میکند.سر تا سر تناقض هستند! به خیالشون خیلی م با کلاسند
حج واجبه، تحریم نمی شه کرد!
ببخشید خیلی حرف زدم

حرف شما نیز درسته. میگم نظری درباره اش ندارم من فقط چیزی رو نوشتم و قضاوت رو گذاشتم پای شما دوستان

sara یکشنبه 3 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 17:36 http://www.motevalede-december.blogsky.com

خود من مخالف حج رفتن ایرانی هام؛ فقط و فقط به دلیل بی احترامی هایی که بهمون شده و میشه.هنوز یکسال از اون تجاوزات توی فرودگاه عربستان نگذشته.

حرفت جواب نداره یعنی من جوابی واسش ندارم. چون راسته

sara یکشنبه 3 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 17:18 http://www.motevalede-december.blogsky.com

من فک میکنم اکثر کسانیکه با حج رفتن مخالفن بدلیل بی احترامی هاییه که به ایرانی ها میشه.

خب حرفی ندارم یعنی نمیدونم دلیل مخالفتشون چیه

j.a یکشنبه 3 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 16:05

در راستای اون سلامی که اول پست نوشته بودی بگم که...
سلام!
(جواب سلام واجبه!!)


تا به حال کسی اینجوری جوابم رو نداده بود
علیک سلام

موج یکشنبه 3 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 15:37

متاسفانه وقتی فاجعه منا پیش امد خیلی از دوستان با کمک این شبکه های مجازی در بوق و کرنا کردن که چرا فلان و چنان و چرا پول به عربها میدیهن در حالیکه همین دوستان برای تفریح راهی دبی و ... میشوند من نمیفهم چطور در اون مواقع انها عرب به حساب نمی ایند .. همه دم از دموکراسی میزنن و ازادی ولی نمیدانم چرا بحث اعتقادات مذهبی پیش می اید به خودشان حق میدهند که هر حرفی رابزنند

موافقم

بهامین یکشنبه 3 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 13:05

سلام
عزاداری هاتون قبول
حج رفتن یا نرفتن
حج واجب که اصلا رفتنش واجبه
اما اگه کسی یه بار حج واجبش رفته
میتونه به حای چندبار رفتن به کسی کمک کنه
یا کمی از تفریحش کم کنه و کمک کنه
نه اینکه تفریح مکنه
نه
کمی از هزینه تفریح را کمک کنه
نظر من اینه

ممنون
بله منم همینو میگم هر چیزی جای خود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد