پسر خیابونی

پسر خیابونی

نوشته های پسر خیابونی
پسر خیابونی

پسر خیابونی

نوشته های پسر خیابونی

احترام

سلام به همه خوبین خوشین سلامتین؟

اول از همه از یکی از دوستان معذرت خواهی میکنم که شاید باعث ناراحتیشون شدم. خودشون میدونند که چه شخصی رو میگم. 


دوم اینکه یه بحث خودمونی میخوام بکنم. حرفم با دوستانی هست که به محرم و امام و پیامبر و خدا اعتقاد ندارند. من خیلی از این دوستان دارم پس لطفاً کسی نیاد بگه واییی مگه میشه؟ مگه داریم؟ بله هم میشه و هم داریم. شاید شما اینجوری نباشید ولی هستند کسانی که کل محرم رو به تمسخر میگیرند.بگذریم اومدم دو کلوم حرف منطقی و حرف دل بزنم.

ببین عزیزم، برادرم، خواهرم، دوستم، جیگرم ما آدما چند دسته هستیم.

اول کسایی که مثله ما (دوستان وبلاگی که اکثراً شناختمتون) هستند محرم و خدا پیغمبرشون رو قبول دارن. موقع شادی شادی میکنن و موقع عزاداری عزاداریشون.

دوم کسایی که وایی از اون طرف بوم افتادند و مردم رو به زور میخوان حجاب بدن و به قول خودشون که ارشاد میکنن و امر به معروف و نهی از منکر میکنن. این دسته جز دسته بالا نیست. زیرا افراطی هستند. زیرا خودشون رو اصلاح نکردند که بخوان بیان بقیه رو اصلاح کنند. ( لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ) 

 سوم کسایی هستند که از این طرف بوم افتادند و چون به دسته دوم برخورد کردند تر و خشک رو می سوزوند. این دسته فقط به این خاطر که به دسته اول برخورد نکردند از همه چی منزجر شدند. و از دین و دنیا شکایت دارند که این ده روز چیه واسه هزار و اندی سال پیش میای گریه میکنی و سینه میزنی؟ الکی شهر رو به هم میریزی و..... ( حالا نمیخوام بگم چه چیزهایی میگن)

ببین عزیزم ای دسته سوم من جزو دسته اول هستم میخوام باهات حرف بزنم دوستانه. من، وقتی تو ساپورت می پوشی و یک تاپ با مانتوی جلو باز(دخترا)، وقتی تو کلاه سرت میکنی و ریش بزی میزاری و خشتک شلوارت تا بین پاهات پایینه و نمیتونی راحت راه بری (پسرا)، فقط از کنارت رد می شم و میگم خب جوونه باید جوونی کنه. میگم اعتقادش به این نوع هست، میگم دوست داره، اندیشه و فکر و ذهنش اینه. انسان هست و به خاطر وجودش احترام می زارم. فقط احترام به اعتقادت به خواسته هات و به داشته هات. 

اینجوری یک توقع دارم: وقتی محرم من میشه، وقتی ده روز هست تو به من احترام بزار. تو به اعتقادات من نخند، مقابله نکن. مشکلی داری؟ خب لطفاً ده روز تو خونت بشین. همونجور که من 355 روز به خاطر تو اعتراضی نمی کنم و سکوت میکنم. به خاطر تو شاید پسرم، دخترم، برادر و خواهر کوچکم رو خونه نشین کنم که پوشش تو و اعتقاد تو رو نبینه به این خاطر که جوونه و به اشتباه به سمت تو کشیده نشه (نمیگم بدی ولی من نمیتونم فرزندم رو مثه تو بزرگ کنم). 

دوستم ما از یک خاک هستیم. به فرهنگ و بینش هم احترام بزاریم. فقط برای اینکه انسان هستیم. همین.

کاری به اعتقادات شما ندارم قبلاً هم گفتم حرف زیبا ممکن است از هر زبانی خارج شود:

چیزی که برای خود نمی‌پسندی، برای دیگران نیز مپسند و چیزی که برای خود می‌پسندی برای دیگران نیز بپسند.

دسته سوم من و تو دوستیم.....

نظرات 13 + ارسال نظر
[ بدون نام ] جمعه 24 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 01:10

امر به معروف اصلی رفتار ماست که اگه خوب و بی ریا باشه خود به خود بقیه هم به سمت خوبی کشش پیدا میکنند.امام رضا (ع) فرمودند : اولین قدم در امر به معروف انجام عمل خوب هست از جانب ما که خودش یک نوع تبلیغه....خوب کیه که عمل خوب رو ببینه آدم مومن واقعی رو ببینه و بعد از گناه خودش پشیمون نشه؟ من شخصا خودم رو میگم....اگه اون فاطی دم درمون،درست با من برخورد میکرد....اگه اول من رو میشناخت بعدا تذکر میداد چه بسا میرفتم مانتو بلند هم میخریدم! والا! کسی که امر به معروف میکنه باید خودش صلاحیت داشته باشه! من خودم قبلا اعتقاد داشتم به امام حسین اما خوب معنی و مفهوم خاصی نداشت محرم برام....وقتی خوایگاه بودم چند تا از بچه های خوب کلاسمون رو دیدم که مشکی می پوشیدند( پسر بودند.دخترا خیلی خیلی کم بودند که مومن باشن،شایذ چادر داشتند اما واقعا این حس ایمان و خدا رو به آدم منتقل نمی کردند) بعد این بچه ها مراسم محرم میگرفتند تو مسجد دانشگاه....خودشون کلی زحمت میکشیدند....همشونم از نمره اولامون بودند،از اینا نبودن که بگی امله،دهاتیه،و از این جیزا که بقیه میگن به آدمای مومن....خوب وقتی اینها رو دیدم دلم یک جوری شد....به خودم گفتم سعی میکنم دهه اول محرم ها زیارت عاشورا بخونم....من عزاداری بلد نیستم نمیتونم برم هیت الکی گریه کنم...واقعا هم گریه م نمیاد برای امام حسین ،اگه م اشکی بریزم یادم به گرفتاری های خودم افتاده ، اما سعی میکنم محرم ها به یاد امام حسین و حضرت ابالفضل و کاری که برای دین خدا کردند باشم....خلاصه خواستم بگم دیدن رفتار اینها خیلی چیزا رو در من عوض کرد .... ولی واقعا میگم هر وقت مشکلی داشتم و امام حسین رو صدا زدم محال بود خدا بگه نه....واقعا با چشم خودم دیدم این رو....معجزه شد
انشالله خدا اول از همه ما رواز گناه کردن که عادی شده برامون( خودم رو میگم جسارت به شما نمیکنم) حفظ کنه،بعدم دین داری تو این زمونه که آدم دستش خیلی بازه برا انجام خیلی کارها،خیلی خیلی خیلی سخته....ایشالله خدا مواظب دلمون،چشممون،زبانمون و کارها و رفتارمون،فکرمون و همه چیز باشه....خودش هدایتمون کنه

ممنون بابت نظرتون

هم نفــــــــس جمعه 24 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 00:24 http://hamnafas-an.blogsky.com/

عالی بود

تشویق

خوب میشه اگه همه به عقاید هم احترام بذاریم

مرسی
بله

ویس پنج‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 14:55 http://heybateveys.blogsky.com

سلام

عرض کنم خدمتتون که امر به معروف و نهی از منکر از واجباته پس نمیشه ما بی تفاوت از کنارش رد بشیم. خدا خودشون دستور دادن امر به معروف و نهی از منکر را اگر تاثیر داشت مستقیما بگویید و اگر نه غیر مستقیم با اعمال و رفتارمان که متاسفانه امروزه به امر به معروف ونهی از منکر میگن گیر دادن ...شما چقدر گیر میدی در صورتی که داره به فرمان خدا عمل میکنه...امروزه به یه خانوم نمیتونی بگی موهاتو بزن تو چون میترسی ی چند تا مشت و لگد نثار مون کنه ..ولی قبلتر از اینا وقتی به خانومی میگفتی خانوم موهات بیرونه موهاشو میزد تو چون عمدی نبود ...

مسلمونای امروزی شناسنامه ‌ای هستن نه مسلمان واقعی ..

باور بفرمایید اگه ما هم بر اساس دین اسلام و شیعه به رفتارمون دقت کنیم مسلمونیمون ایراد داره ..به نظر بنده همین احترام گذاشتن به عقاید غلط بعضی افراد ما رو هم جزو نامسلمونا میکنه ..

من نمیتونم بگم مسلمانم و شیعه چون خیلی از مسائلو به خیال اینکه حق با منه رعایت نمیکنم و حرف کسی رو هم گوش نمیکنم...

ان شا ءالله که خدا همه رو رو هدایت کنه

تشکر از پست قابل تاملتون .. امیدوارم کمی فک کنیم و مسیر درستو انتخاب کنیم

ممنون بابت نظرتون
مرسی و امیدوارم

mooty پنج‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 01:00 http://dj-mooty.blogsky.com

ک متاسفانه سخته!

بله و غیر ممکن نیست

mooty چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 23:29 http://dj-mooty.blogsky.com

اره دوست صمیمی من اندازه سر سوزن ب اینا اعتقاد نداره
مسخره میکنه میخنده
حرمت اصلا نگه نمیداره
با اینکه بایکی مثل دسته اول برخورد کرده ک من باشم هفت ساله با هم دوستیم ولی هیچ تغییری نکرده
هرچقد میخوام تحت تاثیرش بذارم نمیشه
البته برا منم مهم نیس در حدی نیستم ک بخوام امر به معروف کنم

بله دقیقاً حرف من هم اینه ما فقط می تونیم جذبشون کنیم که گوش بدن و به یک نفر که آگاه باشه معرفیشون کنیم همین. من هم گفتم خودم میلنگم پس نمیتونم امر به معروف کنم

بهامین چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 20:44

چقدر عالی با گروه سوم صحبت کردین
امام حسین
فدای مظلومیتش بشم همه شهر دارن اماده میشن واسه سیه پوش شدن عذاداری

ممنون

sara چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 19:50 http://Www.motevalede-december.blogsky.com

اولا خواهش میکنم مسله مهمی نبود منم فراموش کردم احتیاج به عذرخواهی نیست( الکی مصلن از من عذرخواهی کردی ضایم نکن این تن بمیره) دوما انشالا منو شما و همه اوناییکه باهامون هم فکرن بتونیم لایق این فرصت و این نوکری اقامون باشیم..عزای حسینی رو تسلیت میگم

باشه منظورم با تو بود بازم ببخشید خوبه؟
به امید حق

Maryam چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 19:08 http://words-world.Blogsky.com

سلام دوست من
واقعا عالی گفتی
بله منم میدونم هم میشه هم داریم چون دوستای اینطوری دارم
و اتفاقا دیشب در رابطه با همین موضوع بهم توهین شد و من سکوت کردم،خیلی ناراحت شدم....کاش ادم ها یکم لطیف تر با همه چیز برخورد میکردن و به هم دیگه و اعتقاداتشون احترام میگذاشتن
منم دسته اول هستم
اخرین پست وبمم بخاطر همین موضوع بود
عالی نوشتی بازم میگم
خدا قوت
فرا رسیدن ماه محرم بر عاشقان حسین تسلیت باد

مرسی
کاش
ممنون

هم راز چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 16:24

سلام.خب آقا اولا اینکه بگید چه شخصی رو.میگید ما هم باهاشون اشنا شیم درضمن یه پست هم بزارید داستانو تعریف کنید دور هم یه تخمه ای هم میشکنیم و مشکلتونو حل میکنیم
(شوخی بود)
میشه بگید لا اکراه فی الدین دقیقا برای کیاست؟؟؟
برای اونایی که کلا هیچی رو قبول ندارنه؟؟؟
بعد سوال بعدی...این دسته که میگید هیچیییی رو قبول ندارن؟؟؟

ا نگفته بودی کنجکاو هم هستی به وقتش تعریف میکنم
برای دسته دومی ها که با زور می خوان به جایی برسند. البته به اسم اسلام به کام خودشون.
کدوم دسته؟ دسته سوم؟ امیخته ایی از ادمایی هستند که هیچی رو قبول ندارند و اونهایی که قبول دارند اما انزجار دارند و به قول خودمون سست عنصر هستند

معصومه چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 15:47 http://ghatre700.blogfa.com

خیلی از کسا رو نمیشه قانع کرد خیلی از همین دسته های سوم وقتی هیچ احترامی از منو امثال تو ندیدن طبیعتاً هیچ احترامی هم قائل نمیشن...
+ما که نمیتونیم اعتقادای بقیه رو عوض کنیم ، خودشون عقل دارن ، فکر دارن و مطمئناً اون قدرا هم سواد دارن که بدونن محرم چیه و این عزاداری ها برای چیه...فقط مشکل اینجاس که ما باید جور اون دسته ی دوم رو بکشیم ، ینی یه جورایی با احترام قائل شدنمون نشون بدیم که همه امونم این طوری نیستیم... ، بحث بحثِ شعور و درکه... ، اگه جزء هرکدوم از دسته ها بودیو اینو در خودت حفظ کردی اون وقته که میتونی بشینی تو این عزاداری های پرعزت و مقدس ، همینایی که به اسم آسونن و اما لیاقت داشتن ِحضور درش میتونه همه چیزتو عوض کنه...

بله درسته . نیز به همین دلیل از جانب دسته اول با دسته سوم حرف زدم. متاسفانه افراد افرادی یه جورایی فاصله انداختند و نگذاشتند که همه جذب بشند.

vahid چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 14:19 http://vahidmahmoodiyan.blogsky.com

سلام و عرض ادب و احترام
با عرض معذرت این گروه بندی استناد به چیست؟
یعنی قیاس مع‌الفارق بود که!!!!!!!!!
مثل اینه که بگی فلانی مشروب بخور ولی عزاداری هم بکن!!!!
من مخلصتم ولی شتر سواری دولا دولا که نمیشه! یا رومیه روم یا زنگیه زنگ.
نقل داستان طرفه که تو کشتی نشسته و با میخ داره کشتی را سوراخ میکنه بعد هم میگه اینجا جای خودمه دوست دارم سوراخ کنم! خب معلومه که کل کشتی غرق میشن!
حالا این جامعه ما همون کشتیه هست.وقتی یه ناهنجاری میبینید یعنی چی که جوونه!با احترام کامل باید تذکر لسانی داد.باید خواهش کرد که در جامعه هنجار شکنی نشود.با زبان ملایم حتما باید بازگو شود.نقل قوم لوط را مگه نخوندی؟!؟!؟ اونایی هم که مومن بودن زیر آوار موندن و سنگ شدن چون تذکر ندادن.چون امر به معروف و نهی از منکر نکردن.همین صحبت را کردن که جوونن.به ما چه.موسی به دین خود عیسی به دین خود.با تمام احترامی که برای شما و همه دوستان قائل هستم از شما خواهش میکنم نسبت به اسلام قوانین قرآن و کلمه الله تحقیق کنید.به جا های خوبی میرسید.شماها قلبتان صاف و دلتان نورانیست.نگذارید صفحه سفید دلتان سیاه شود.
لبتان خندان.دلتان زنده به عشق حضرت حق.
پیشاپیش فرارسیدن ایام عزاداری آقا امام حسین بر شما و همه دوستان تسلیت.حق پشت و پناهتان

سلام و خوش آمدید به خوشحالم از نظرتون
این گروه بندی با هیچ استنادی نیست با استناد به دیدگاه خودم می باشد. اینجا وبلاگی شخصی هست و نظر خودم مد نظر قرار میگیره.
مثل اینکه شما حرف بنده رو متوجه نشدین. من نگفتم مشروب بخور عزاداری کن. اصلاض کسی که مشروب میخوره، مگر خدا نداره؟ مگر حق نداره عزاداری کنه؟ اعتقادات ایشونه به ما چه.
نه عزیز. شما گویا توی این کشور زندگی نمیکنی. بنده در حد امر به معروف و نهی از منکر نیستم. کسی امر به معروف و نهی از منکر باید بکنه که سرش به تنش بیارزه. اینجا امر به معروف و نهی از منکر یعنی من چوب بگیرم بالا سرت یا به زور این کار رو میکنی یا می زنمت. این که نشد. ناهنجاری هست ولی باید سالم ریشه کن شه. باید به گونه ایی امر به معروف و نهی از منکر نمود که طرف مقابل به جای فرار سرشار از عشق و در جستجوی حق باشه. بله اگر شخصی رو پیدا کردید که جواب زیبا توأم با ارامش امر به معروف کنه بنده سر تعظیم به سمتش فرود میارم ( البته جدا از علما و فقهای عزیز). کمی انعطاف پذیر بودن هم خوبه. دکتر پور ازغدی در یکی از سخرانی ها می گفتند که: در خارج بودیم بعد از نماز مردان و زنان به سمت امام جماعت آمده و دست می دادند و میگفتن قبول باشه حاج آقا. پرسیدند که حاج آقا این چه گونه هست؟ گفت کم کم. نمیشه که همه چیز رو به یکباره بهشون گفت و فراری می شند.
این یعنی انعطاف. یعنی از بین بد و بدتر بد را انتخاب نمودند. بازم معذرت طولانی شد.
وقتی امر به معروف می کنی و میگی عزیزم این رو نپوش. و اون میگه چرا؟ فقط صرف اینکه بگی گناهه که نشد. طرف مقابل اصلاً نمیدونه گناه چیه. باید به گونه ایی توضیح داد که طرف جذب بشه برای توضیح و صحبت بیشتر. باید جذب نمود.
ببخشید زیاد صحبت کردم. ولی در کل حرف بنده این بود به اعتقادات هم احترام بگذاریم. این خودش یک شروع خوب هست برای نشستن و صحبت کردند.

موج چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 09:29

باهات موافقم نباید اعتقادات مردم رو به سخره گرفت و لی واقعیت اینکه در هیچ کاری نباید افراط کرد من خودم جز افرادی هستم که مراسم مذهبی جز باورهام ولی باور کن گاهی از کار این مذهبیون افراطی کلافه میشم .تهران به اندازه کافی ترافیک هست و متاسفانه گاهی تو این روزا بخاطر یه کار غلط مجبوری کلی تو ترافیک بمونی اینا حق الناس قرار نیست عده ای مردم بخاطر من تو ترافیک بمونن کی خداوند و یا در کجای قران نوشته ...خداوند بار ها گفته مواظب حق الناس باشید چقدر تو این ایام رعایت میکنیم

بله بله درست می فرمایید. ولی خب من در حد اون نیستم که بخوام جواب شما رو بدم ولی یه سری خیلی افراطی هستند که هیچ بحثشون جداست. و از یه چیز دیگه هم این هست که فقط چند روزه که باید پر شور باشه برای اینکه کل دنیا در صدد تخریب دین ما رو دارند.
البته با حق الناس هم موافقم. اینکه حتی صدای بلندگوها باعث ازار و اذیت مردم نباید باشه چه برسه به اینکه راه رو ببندند و بقیه به زحمت بیوفته. باید کنار بیایم با هم ما انسانیم و دوست.

zahraa چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 06:06 http://dr-coffe.blogsky.com

تکبییییییبر خخخخخ حس کردم نماز جمعه م ....چه سخنرانی ای
خوب احترام به عقاید دیگران واجب و لازم هست برای زندگی اجتماعی....فقط یک سوال دارم...مگه فرقی هم میکنه که حالا توهین کنند به محرم؟ به نظر من فرقی نمیکنه!خوب توهین نشون دهنده ی فهم پایینه!اگه میتونن با منطق صحبت کنند

واقعاً ؟ یعنی اینقدر خوب حرف زدم؟
مهم نیست ولی من اونقدر خوبم که نمیخوام اونا توهین کنن و ضرر ببینن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد