پسر خیابونی

پسر خیابونی

نوشته های پسر خیابونی
پسر خیابونی

پسر خیابونی

نوشته های پسر خیابونی

افکار مختلف

چند روز نبودم خیلی خوشحالید. آره؟ 

فکر کردین از شر بنده راحت نمیشین. کمی در گیر شدم به زودی بر میگردم. الان نیاز به قدح اندیشه دارم که افکارم رو بریزم توش واسه همین اومدم اینجا و یه مقداری از جمله هایی که فکرمو مشغول کرده بنویسم و با خیال راحت برم دنبال کارم. بعد باید بیام و در مورد همشون فکر کنم


نمیدونم چرا یاد هم خدمتی ام افتادم و هرچی بهش زنگ میزنم جواب نمیده روز آخری که از هم خداحافظی کردیم حرفی بهم زد که هنوز گاهی به یادش می افتم گفت : تو تمام ناتمام من بودی... برو بسلامت. خدا حفظش کنه هرجایی که باشه

جدیداً دوباره یاد یه جمله دیگه هم افتادم :

صادقانه بد باش. اما........ لاشیانه ادای آدم های خوب رو درنیار

این یکی رو دیگه واقعاً نمیدونم چرا هی یادش می افتم

و در آخر یاد این نوشته هم افتادم بعد از این اتفاقات اخیر:

عاجزانه خواهش می کنم حساب هموطنان عرب خودمون رو، از سعودی ها و اعراب خارج جدا بدونید، چون بنده شخصاً (بنا به دلایل قبلی که گفتم) شاهد مظلومیت اعراب هموطن خود بوده ام. اعراب اهواز، آبادان، ماهشهر، امیدیه، شادگان، خرمشهر و... همواره برای من و خوزستانی ها قابل احترام بوده و هستند.

امروز همه دشمنی سعودی ها رو شاهدیم، اعراب این کشور هرگز در ایران مهمان نبوده و نیستند. برادرهای با وقار و باوفایی بودند که همواره با فارسها چه برادری ها کرده اند. همه ایرانیان در سر یک سفره نشسته اییم قدر همدیگر را بدانیم. 

این رو در آخر میگم خیلی ها میگن ما فحش هایی که نثار میکنیم منظور اعراب اون ور آب هست. ببینین دوستان من وقتی مثلاً من میگم ترک یا لر حتی اگر قشر خاصی رو منظورم باشه ولی با گفتن کلمه نژادی حرفم مخاطبین کلی ترک یا لر می شود. پس در مقابل وقتی شما میگید عرب فلان چیز است این بدین معنا می شود که کل اعراب را در یک مجموعه قرار دادید. بیایید درست صحبت کنیم و به کسی توهین نکنیم.


قصد صحبت نداشتم فقط جملاتی که توی ذهنم میچرخید که از خیلی جاها شاید شنیده بودم رو با بیان خودم گفتم همین. 

.......................................

پ.ن1 : پدر رو عمل کردند و حال مرخص شده و توی خونه هست خدا رو شکر بهتر هست ولی منتظر جواب آزمایشات هستیم. با تشکر از دعای خیر شما دوستان.

پ.ن2: با آقای مرادی به توافق رسیدم عروسیشون عقب افتاد 

پ.ن 3 : اون متن آخر رو جایی دیدم خیلی قبل ها و حالا هرچی که به یادم بود ازش نوشتم پس کسی نیاد بگه کپی کردی.

پ.ن4 : شاید بگید خیلی مغرضانه حرف زدم اما من نیز عرب زبان هستم و یک ایرانی و از این نه تنها ناراحت بلکه افتخار هم میکنم


نظرات 12 + ارسال نظر
mooty پنج‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 10:33 http://dj-mooty.blogsky.com/

واقعا من نمیدونم چی بگم به این عربای عربستان
چقد آخه آدم میتونه وحشی و عقده ای باشه آخه
به قول دوستم نسل یزیدن
عه وا خدمت هم رفتی
عروسیه پسرش

:دی

هم راز چهارشنبه 8 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 20:58

سلام.إن شاالله که پدرتون حالشون کاملا خوب بشه...
بقیه حرفاتون هم لایک :)

مرسی
ممنون

zahraa چهارشنبه 8 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 20:54 http://dr-coffe.blogsky.com

آرزوهام؟ یعنی بگم خدا چیکارت نکنه پر روووووووو

:دی

نیلوفر(آبی دلان) چهارشنبه 8 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 19:44 http://niloofernando.blogsky.com

جملات تاثیرگذاری بود ! :))
چه خوب ... پدرتون مرخص شدن .
ایشالا نتیجه آزمایششونم خوب باشه . :)
داستان های آقای مرادی و عروسی پسرش ! :D
خدا رو شکر توافق کردین .
این روزا همه توافق میکنن دیگه . :))
من واسه همه هموطنام احترام قائلم و از توهینای نژادی ، به ویژه جملات به اسطلاح "جُک" اصلا خوشم نمیاد . :/
منم دورگه ترک و کُرد هستم . :)

لطف دارین
مرسی و انشاالله
بله مجبور بودیم دو طرف با هم کنار بیاییم
شما لطف دارین امیدوارم بقیه مثه شما احترام قائل باشن

هم نفــــــــس چهارشنبه 8 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 17:58 http://hamnafas-an.blogsky.com/

سلام

خدا روشکر که حال پدرتون خوب شده امیدوارم سایه اش بالا سرتون باشه

کی همچین قیاسی کرده ؟؟؟؟؟؟

خوزستان مردمی شریف و غیور داره مردمانی که از زندگی خودشون گذشتن ، خون دادن تا حافظ خاک و ناموسشون باشن .

ممنون
خیلی ها متاسفانه اینگونه قیاس میکنن
بله خوزستانی های عزیز از همه قشر و هر زبان

Mary چهارشنبه 8 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 14:59 http://words-world.Blogsky.com

سلام ب شما اقا علیرضا
خوشحالم ک پدر بهتر شدن
و افکارتون هم جالب بود،جالب تر این ک با موضوع های متفاوت
و در اخر اینکه هروقت ب وب من تشریف میارید ادرستونو ناقص میگذارید،t رو نمیگذارید
فکر کنم گزینه ی مرا ب خاطر بسپار زدید
و و و !! اگه شما خدا رو در نظر بگیرید حتما میتونید بگید اون جمله رو

مرسی
نه به خاطر نسپارید رو زدم اما سرعت تایپ بالاست اشتباه رخ میده چه می شه کرد
موافقم به اخر حرفتون

موج چهارشنبه 8 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 12:42 http://http://delnevashtehae1moj.mihanblog.com/

متاسفانه این جوک ساختن ها در مورد قومیت ها اصلا خوب نیست وحاصلی نداره جز تفرقه اندازی شما در مورد همین حادثه مکه ببینید چقدر در شبکه های مجازی با اعتقادات مرد م بازی میکنن ... اتفاقا عربها ادمهای بسیار خوبی هستن

متاسفانه. خیلی دوست دارم در مورد این حرف های مجازی یه وقتی بکنم و نظری هم بدم.

zahraa چهارشنبه 8 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 11:46 http://dr-coffe.blogsky.com

تا حالا با یک عرب دوست نبودم خخخخخ
ولی جدا مردم ایران یکی از نژادپرست ترین آدم ها هستن که همیشه دم از حقوق بشر می زنند و کار خوبی نیست این نژاد پرستی....وقتی همه یک ملیت داریم چه فرقی میکنه قومیت؟ آقا ما فارسیم و با هیچ کس مشکلی نداریم....
خدا رو شکر پدرتون هم بهترن...ایشالله که خوبه خوب بشن

پس خیلی خوش به حالت شد که دوست شدی چون یکی از آرزوهات بر آورده شد
خب بازم میگم من و شما هستیم که باید این نژاد پرستی رو ریشه کن کنیم.
مرسی

ویس چهارشنبه 8 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 10:45 http://heybateveys.blogsky.com

سلام

اول از همه بگم که خیلی خوشحالم که حال پدر بزرگوارتون خوبه خدارو صدهزاز بار شکر ان شاءالله که جواب آزمایشاتشون هم خوبه به لطف خدا..

بنده مخالف نژاد پرستیم اصن مخالف این سیاست بازیا و دلیلی نمی بینم اگه کسی خطایی میکنه کل کشور و کل مملکتش بره زیر سوال چه بسا آدمای بسیار نازنینی در بین کشور منفور باشه که اعمالشون از یه مسلمونی که فقط ادعای مسلمونی میکنه برتر باشه پس دلیلی نداره ما همه رو ببریم زیر سوال حالا من میگم سوال دیگه فحش و ناسزا که کلا در شان یه بنده مسلمون با شخصیت نیست

مرسی
خیلی خوبه اندک اندک جمع گردد وانگهی دریا شود امیدوارم همه مثل شما افکار نژاد پرستانه وجک های قومیتی نگذراند

بهامین چهارشنبه 8 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 01:10 http://notbookman.blogsky.com

سلام
خدا را شکر حال پدرتون مساعد و خوبه.
ان شاالله سلامت باشن
جملات کوتاه زیبایی نوشتین
ان شالله دوستون هرجاهستن سلامت باشن
ایرانی یک پارچه اس فرقی نمیکنه
شمال باشی باجنوب
فارس باشی با ترک یا عرب با کرد
همه ازیک خاکیم.
ایرانی
و هم وطن.

مرسی
ممنون
کاش همه به این باور ها برسند

J.a چهارشنبه 8 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 00:25

ما تو آشناهامون کسی با این اسم نداریم

خب خدا رو شکر

J.a چهارشنبه 8 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 00:08

سلام خیلی خوشحالم که جند روز نبودید:/
انشاا... که پدرتون خوبتر بشن...
مغرضانه....!!

:دی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد